درمان های طبیعی

چطور برای درمان فشار بالا از بره موم استفاده کنیم؟

بره موم به عنوان یکی از مواد طبیعی شناخته شده برای درمان فشارخون توانسته در سال های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گیرد. با توجه به اینکه بره موم فرآوری شده با روش های متعددی به دست می آید، سادگی استفاده از آن کمک می کند تا افراد بیشتر تمایل به مصرف بره موم داشته باشند.

فشار بالا

برای مقابله با بیماری فشار خون بالا باید از بره موم به صورت اصولی استفاده شود. در صورتی که بره موم Propolis را به درستی مصرف نکنید و دوز مصرف این ماده طبیعی به اندازه کافی نباشد، هیچ اثر گذاری خاصی روی کنترل فشار خون اتفاق نمی افتد. در نتیجه اگر به دنبال تنظیم فشار خون بالای خود هستید باید نکات مصرف بره موم را بهتر بشناسید.

با توجه به اینکه فشار بالا یکی از بیماری های خطرناکی است که ممکن است منجر به سکته قلبی و حتی مرگ شود، مصرف بره موم نباید منجر به حذف داروهای دیگر شود. در نتیجه بدون مشورت اطبا طب سنتی نباید هیچ دارویی را قطع کنید.

در این مطلب به صورت خلاصه در مورد روش مصرف بره موم برای مقابله با فشار بالای خون اشاره می کنیم. اگر فشارتان بالاست یا بیماری فشار خون دارید، این مطلب می تواند برای مصرف بره موم برای مقابله با این بیماری کمک کننده باشد.

آیا مصرف بره موم به صورت خام برای درمان فشار خون تاثیر دارد؟
برخی گمان می کنند که مصرف بره موم همانند دیگر فرآورده های زنبورعسل ساده است و می توان بدون هیچ گونه ملاحظاتی از بره موم استفاده کرد. این در حالی است که از نظر مصرف، پروپولیس یکی از خاص ترین فرآورده های زنبور عسل و حتی مواد گیاهی به شمار می رود. ماده ای که بدون فراوری خواص لازم را برای درمان بیماری ها ندارد.

بره موم خام یعنی همان بره مومی که از کندو استخراج شده باشد، نمی تواند به صورت طبیعی در معده بدن انسان هضم شود. هضم نشدن بره موم درون معده باعث می شود که خاصیت این ماده طبیعی جذب بدن نشود. هر تحقیقاتی بر روی این ماده طبیعی انجام و اطلاعاتی در مورد اثرگذاری آن بر روی بیماری ها منتشر شده، منظور بره مومی بوده است که قابلیت هضم در معده انسان را داشته باشد. طبیعی است که هر ماده ای که نتواند در معده هضم شود، خاصیت زیادی برای بدن به همراه نخواهد داشت. در نتیجه بره موم خام نیز به دلیل هضم ناپذیری در داخل معده، نمی تواند اثرگذاری لازم بر روی بیماری های مختلف از جمله فشار بالا را داشته باشد.

اگر قصد مصرف بره موم برای درمان فشار بالا را دارید به هیچ از بره موم خام استفاده نکنید. درمان فشار خون با بره موم یک پروسه زمان بر است. شما باید حداقل چند ماه از این ماده طبیعی استفاده کنید تا اثرات آن را روی تنظیم فشار خون ببینید.

این در حالی است که بعد از چند ماه مصرف بره موم خام، شاهد اثرگذاری خاصی از این ماده طبیعی نخواهید بود. این اتفاق قطعا باعث دلسردی برای مصرف این ماده می شود. این در حالی است که اگر به جای بره موم خام از نوع فرآوری شده آن استفاده کنید، بعد از چند ماه شاهد اثرات بسیار مناسب برای بیماری فشار بالا خود خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید